RSS Nasze Miasto Racibórz

Felietony

Telegram z Kaukazu

elbrus-01

Jakub Otlik: Jesteśmy na 3700 m n.p.m. Wczoraj manewry wojskowe - na Kaukazie słychać strzały... Zobacz najświeższe relacje z wyprawy na Elbrus.

07:10:55
27-07-2009

Jakub Otlik: Jesteśmy na wysokości 3700 metrów nad poziomem morza. Wczoraj w tym rejonie przeprowadzano manewry wojskowe - na Kaukazie słychać wystrzały. Do Groznego 250 kilometrów. Podobno wojna już tam skończona... Na granicy Ukraińcy wydusili od nas 20 $ łapówki. Rosjanie byli ok. Góry piękne. Trochę biednie. U nas wszystko ok.

10:58:35
28-07-2009

Piotr Dominiak: Aktualnie mamy bazę na wysokości 2200 m n.p.m. Wczoraj było podejście aklimatyzacyjne w deszczu na 3000 m n.p.m. Ciągle leje więc siedzimy w namiotach i drapiemy się po wiadomej części ciała. Ministerstwo Spraw Nadzwyczajnych podaje, że w środę - czwartek ma przyjść przejaśnienie, ale pani w sklepie powiedziała nam, że MSN to nie Allah, więc niczego nie można być pewnym. Jest tu ekipa Jasia Meli i też atakują Elbrus. Pozdrawiamy.

14:47:36
31-07-2009

Jakub Otlik: Hej! Dzisiaj o 5 rano wchodziliśmy na KURMYCZI - 4045 m n.p.m. Wyprawa zakończyła się powodzeniem :) Do niedzieli przebywamy w Dolinie ADYL-SU; jest to strefa militarna. Przepustkę udało nam się "załatwić". Ciśnienie i puls ok. Aklimatyzacja także. W poniedziałek chcemy rozbić bazę na 4200 m n.p.m. koło schronu PRIJUT w masywie Elbrusa. Atak na szczyt planujemy po 2-3 dniach. Wszystko zależeć będzie od pogody i aklimatyzacji. Pozdrowienia dla wszystkich! Piotr, Jakub, Bartek.

Widok ze szczytu Kurmyczi na Dolinę Adyl-Su oraz Elbrus. Fot. J.Otlik

13:54:58
03-08-2009

Jakub Otlik: 1 dzień obsuwy. Wbijamy się jutro rano. Dziś zeszliśmy z gór - straszny wiatr. W czwartek weszliśmy na Gumaczi – bardzo trudny technicznie szczyt – 4000 metrów n.p.m. Marzymy o prysznicu :) Odezwiemy się z bazy. Pozdrowienia dla Raciborzan.

13:41:03
04-08-2009

Piotr Dominiak: Cześć. Rozbiliśmy namiot na 4200 metrów n.p.m. Droga była męcząca ale w porównaniu z Gurmyczi nie najgorsza. Wtedy szliśmy po lodowcu najeżonym szczelinami; wspinaliśmy się bez zabezpieczeń po niemal pionowych ścianach, a największa zabawa była pod szczytem, gdy szliśmy granią po nasypie śnieżnym o szerokości pół metra nad kilometrową przepaścią. Aklimatyzujemy się i podziwiamy widoki. Jest bardzo gorąco gdy świeci słońce i bardzo zimno, gdy nie świeci. Rozbiliśmy namiot na miejscu gdzie zawsze parkuje ratrak i chciał w nas wjechać. Będziemy się aklimatyzować około 2 – 3 dni, podchodząc w stronę szczytu na 5000 metrów n.p.m. Wjeżdżając tu uniknęliśmy opłaty 1000 rubli, którą ściągają niby za wjazd do parku narodowego, ale pobierają ją tylko od innastrańców z Zachodu – uciekliśmy inkasentowi wyciągiem krzesełkowym. Pozdrowienia dla ekipy z Końca Świata, NaM i dla całego Raciborza.

13:04:57
06-08-2009

Piotr Dominiak: ELBRUS ZDOBYTY dziś o 12.00 czasu moskiewskiego. Na szczyt maszerowaliśmy z bazy ponad 10 godzin. Pogoda była przepiękna tak jak widoki. Kupa na 5200 metrów n.p.m. to unikalne doświadczenie. Umieram ze zmęczenia i będę teraz spał pewnie przez 20 godzin. Pozdrawiam.

No comments yet.

Leave a comment [+]

Decydując się na korzystanie ze strony www.nam-raciborz.pl w jakiejkolwiek sposób (publikowanie opinii, komentarzy, zdjęć oraz innych materiałów) godzą się Państwo z poniższym regulaminem:

• Zabronione jest publikowanie treści wulgarnych, obraźliwych, nawołujących do przemocy, nacjonalizmu, propagujących faszyzm i inne zabronione ideologie.
  • Zabronione jest publikowanie treści noszących znamiona agitacji politycznej bądź komercyjnej reklamy.
  • Zastrzegamy prawo do cenzury bądź wymazywania wszelkich materiałów tekstowych i graficznych zawierających wyżej wymienione elementy. Zastrzegamy prawo do cenzury bądź wymazania materiałów tekstowych i graficznych bez podania przyczyny.
  • Każdy komentarz, który łamie regulamin, mogą Państwo zgłosić naszemu administratorowi poprzez kontakt telefoniczny bądź mailowy. Po otrzymaniu zgłoszenia administrator niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 48 godzin roboczych, indywidualnie podejmuje decyzję o ewentualnym ocenzurowaniu bądź wymazaniu wypowiedzi. Podczas dodawania materiałów tekstowych i graficznych nasz system rejestruje numer IP komputera, z którego nadana została wiadomość. Numer ten w żadnym wypadku nie będzie publikowany, może być jednak przekazany organom ścigania jeśli te zwrócą się do nas w tej sprawie.
  • Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Każdą wypowiedź, która narusza prawa osób trzecich mogą Państwo zgłosić naszemu administratorowi poprzez kontakt telefoniczny bądź mailowy. Po otrzymaniu zgłoszenia administrator niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 48 godzin roboczych, indywidualnie podejmuje decyzję o ewentualnym ocenzurowaniu bądź wymazaniu wypowiedzi. Podczas dodawania wypowiedzi nasz system rejestruje numer IP komputera, z którego nadana została wiadomość. Numer ten w żadnym wypadku nie będzie publikowany, może być jednak przekazany organom ścigania jeśli te zwrócą się do nas w tej sprawie.
  • RSS Nasze Miasto dokłada wszelkich starań, by nie naruszyć praw autorskich majątkowych bądź osobistych innych osób. W razie gdyby naruszenia takie pojawiły się na stronie www.nam-raciborz.pl, w treści publikowanych materiałów bądź zdjęć, albo też zostały zawarte w komentarzach czytelników, prosimy o natychmiastowe powiadomienie poprzez e-mail: kontakt@nam-raciborz.pl